Followers

Saturday 2 February 2013

ramainya kawan saya.....since ~~baby,children,teenage~~


Assalamulaikum....
Salam Feb 2013...mood nak update blog tersangat lah kurang..entah kenapa...tapi kali ni nak cerita tentang kawan2 saya pulak..topik kali ni kita kenali kawan2 aila ye...family saya korang dah kenal kan..

KAWAN....siapalah kita kalau tanpa kawan kan..ada x org yg x ada kwn, mcm mustahil je kan...sedangkan ahli keluarga kita juga adalah kawan terdekat dalam hidup kita apatah lagi org2 disekeliling kita. Perasan x korg, xcually sejak lahir lagi kita dah diajar utk berkawan...

kalau nak diingatkan balik siapa kawan pertama saya dah tentu2 lah saya x boleh igt...saya membesar dan dilahirkan di kg halaman saya, Besut, Terengganu, saya membesar dikalangan sepupu2 saya sbb nya umah adik beradik ma dekat2 je masa tu....memori ni msh igt mcm main pondok2 dgn zimah sepupu sebaya saya..dulu mmg close dgn dia,byk cerita kami share bersama..skrg dah dewasa..msg2 ada komitmen sendiri kan. alam bayi tu xdpt nak recall sgt lah..kita lompat sikit ke alam kanak2 plak...

ok...dalam linkungan umur 6 tahun rasanya,kiranya zaman budak tadika lah, kawan baik saya masa tu namanya Norliza Saila... kami berjiran,masa tu, umur sebaya so sek sama2 n sekelas,agak close jugak, tp kengan main2 mase kecik2 tu xde lah bole igt semua..tp yg pastinya mmg p sek sama2..rehat sama2..smp lah ke standard 1 & 2 kami bersekolah di sekolah kebangsaan Felda Neram 1..ermmm agak2 kami penah gaduh ke x ye..he3..entahlah,sbbnya liza ni orgnya sgt lah lemah lembut,saya je kasar dr dia...FYI smp ke hari ni saat ni kami masih berkawan n berhubung..kuat kan ikatan persahabatan antara kami..semoga hubungan ni berpanjangan selamanya ye....ape yg mbezakan kami, Liza dah kawin,saya belum lg...

masuk alam persekolahan ni mulalah reti berkawan, standard 3-6 kat sek kebangsaan batu 8, masa tu saya mula kenal intan, amirah, adila, fifi, huda, ilyani, bram, karimah, tasha, mariah, siti aishah, natrah nurul aini, normi, dan ramaiiiiiiiii lg..maaf lah xdapat nak sebut semua nama kat sini...agak pelupa sikit..mereka2 tu masih jd kwn saya..cuma ada jugak yg dah lost contact...sayanggg kan. harap mereka2 semua dalam keadaan baik2 aje ye...amin.

haaa...masuk sek menengah lg lah memandai kan...lg ramai kwn saya..masa tu saya jumpa sahabat sejati saya sampai ke hari ni..nama dia Nur Ashikin binti Latip...xsangka smp ke hari ni kita kongsi semua suka duka sama2,kiranya dia lah pendengar setia n penasihat yg kdg2 xleh pakai pun..ha3, kami mmg jns peten gile2 sikit..kami2 je yg memahami..kwn2 saya yg lain masa sek menengah termasuk lah Melisa, Faizatul Akma, siti aishah, amirah, faezah, linda, zuriyati, zila, fazlina, wahidatul, dzul, amin, amir, yuslaida, puteri, ainal, mira, munirah, adiela, ain noraya, melda n ramaiiiiiii lg...xtersebut jugak lah kat sini,bole dkatakan 1 sek tu sy nak mengaku kawan saya...he3..~~rindunyaaaaa.

Walaupun dah hbs zaman sek kami ttp berhubung smp ke hari ni...lps sek saya dapat pulak sertai PLKN,dr situ pulak saya dpt lg tambah kwn...lg best bole kenal kwn melayu, cina & india.. plg igt kawan saya kat situ Cheah, Nina, ecah, filah, marina, yan, hadi bob, hafiz, ridzuan, aiman, june, ani, dan ramaiiiii lg....

Mari kita lihat wajah2 mereka..

ni lah BFF saye since zmn sek...~~ Ekin.

kami mmg gile2 sikit...ada yg ckp muka kami sama tp xserupe pun kan...

zaman sek dolu... innocent face sgt2 kan..curi pic ni kat FB ain noraya..he3~sory2.
haaaa ni lah kwn2 sek saya...rindunya kat kamu semua..

ada jugak pic dgn cikgu...kenangan.

kawan2 masa PLKN...

sweet memori..kamu2 semua kwn saya smp bila2... In Shaa ALLAH.


ok lah korg habis smp sini dulu lah...fasa berikutnya nti menyusul ye..saya nak cerita kwn2 masa poli n kwn2 masa keje..lg best..tunggu ye... sebenarnya sangat2 bertuah dikelilingi dgn kawan2 yg ramai...TQ ALLAH...

~~ailaungu~~
sekian....


No comments:

Post a Comment