Followers

Saturday 23 March 2013

oh HLBB...


Assalamualaikum....

yeahhh kali ni ada kesempatan nak story mory sikit... saje nk cerita kisah dsebalik pengalaman kerja ku kat HLBB...kat mana tu..?paham2 sendiri lah,xberani nak mention nama penuh company tuh..he3, ok, mmg sebelum ni saya xpernah cerita lg pengalaman kerja saya kat mana2 saya kerja kan..my 1st job kat Glotel S/B, that the1 step I move myself from student to worker, very2 nice experience,tpnya sekarang bukan nak cerita pasal glotel, kita berbalik pada tajuk utama kita ye... OH HLBB...!!

Syukur Alhamdulillah bila dapat tahu permohonan kerja saya kat HLBB Kuantan berjaya..masa tu tuhan je tahu betapa happy nya saya..happy sebab nak balik duk Kuantan, just wanna say BYE2 KL & yang paling penting nak happy kan ma ayah saya... straightforward ok, my new life bile saya start keje kat HLBB...sape sangka kan impian tercapai,tp kdg2 impian yg diharapkan tu ada jugak xselalunya indah kan, langit pun ada mendung jugak kan...apatah lagi kita ni manusia biasa..ujian tu dah semestinya harus kita tempuh, tu lah namanya cabaran hidup... my 1st day masuk keje saya rase asing sgt2...mcm xde jiwa kat situ,...masa tu fikir mungkin sebab baru lg..1st day biasalah semua benda nak kena register xkira lah,kat system ke, staff ID ke n bagai2 lah..yg saya nak ceritanya 1st day dah kena facing ngn manusia pelik... mane x nye.. U are incharge for this part but what ever I asking u, u just silent n buat bodo jeeeeeee..hangin tahu x..!sape...sape...sape....?mcm biasa pikir sendiri, level bawah sikit dr BM..!

untuk 1st week kerja hati mmg mula xtenang sebenrnya...kenapa? hadoiii biasalah manusia ni,serba serbi mengeluh n mula nak bt comparison...dah mula mengeluarkan perkataan Glotel lg best..but it's really truth..! bayangkan lah masa 1st week ada suara2 cakap adik staff baru ye, mcm ni lah akak nak cakap kalau sape2 kerja kat sini nak cakap je welcome to the 'HELL'(HLBB)**lebih kurang mcm tu lah ayat die...masa tu dalam hati saya yg mmg xsedapp ni mulalah gelisah, apesal akak ni ckp mcm tu..lg lah patah semangat nak kerja..tpppp bila pikir2 balik sangat2 betul ape akak tu cakap..setuju more than 100%...tabik r sape2 yg bertahan smp more than 10 years, mungkin sebab benefit dr company..ahhh ape2 jelah yg penting diorg bahagia n xde kena mengena pun dgn saya....

kisah nya dsebalik hari2 saya kerja kat situ..haaaaa ni nak ceritanya, sememang xseindah disangka..saya ni budak baru belajarrr..semua benda its new for me..yg mana nak facing with customer, attending so many argue from customer event kita xtahu jawab n 0 dalam hal tu they are need the explanation kan...so hadap jelah..belasah jelah..then bermula lah kerja ku hari2 nak kena make sure " U Nurul must have 1 submission everyday "..! ayat sape tuh..?sape lg BM lah...~~meluat2 plak nak teruskan cerita ni...!!

sebenarnya xnak cerita lebih2 lah..just kesimpulannya saya mmg xda hati nak terus kerja kat HLBB tu..the main reason adalah dari diri saya sendiri...sape kita nak salahkan orang lain kan, ukur baju dibadan sendiri,sebab saya sedar tahap kemampuan saya sampai mana lah tu sebab hati ni sikit2 cuba cari jalan penyelesaian nya..walaupun masa tu byk sgt tentangan n bantahan saya kena ttp kuat untuk yakinkan semua org especially my family lah...rezeki saya bukan kat situ lg..kalau saya teruskan mungkin duit gaji saya tu jd xberkat..kenapa saya cakap mcm tu...? ok reason ni mmg nak bagitau n tanya lah korg2 yang bace entry ni...

ape hukum kita makan duit gaji yang kita dapat tapi dalam masa yang sama majikan kita x izinkan kita solat..waktu bekerja 2 waktu Solat Fardhu yang wajib saya tunaikan, tp x di izinkan...!!! boleh x kamu2 semua jawab..? sebelum duit tu dr x berkat terus jd HARAM lebih baik saya undur diri dulu..so korg boleh fikir sendiri kan sebabnya kenapa n dr sape..xperlulah saya nak mention namanya ke...details nya kat sini pulak...niat dihati xada sikit pun nak aibkan sape2 pun dalam hal nih..just nak share what i facing 6 months with HLBB...

tp jangan lah salah anggap pulak...xsemua nya bad thing aje...ada pahit ada jugak manisnya..dah semestinya pengalaman manis tu bile kenal dengan colleague kat HLBB...kamu2 semua best..kat HLBB saya dapat kenal ramai akak2, senior2, kwn sebaya pun ada...korang mmg best..especially my best3 colleague nama dia COLVY...ha siap mention nama lg...kami sama2 GIL..walaupun die lebih muda dr saya...my dear Colvy..really2 miss u n also Nicole Leow...Walaupun kita lain2 bangsa tp we are compatible with each other n termasuk juga yang lain, the best listener yg bg ruang n masa untuk dengar masalah Nurul iaitu Kak Sharifah & Kak Aishah & Kak Intan... Kalau bole nak mention semua nama2 kat sini..termasuk juga yg close dgn Nurul tu..tq so much Syaf, Kak Ju, Man, abg Sukri n semua2 lah...sangat2 Nurul hargai..terima kasih sudi jadi kawan Nurul, terima kasih untuk semua benda yang penah kita share sama2 xkira lah..ape pun pasal kerja ke,...bergosip ke..opsss he3...Nurul xtahu lah samada korg tahu ke x kenapa nurul menghilang macam tu je..the reason is from BM tu jugak...sbb dia jugak lah Nurul xsempat nak jumpa korang2 semua...~~ Ibaratttttt..opsss xnak lah cakap kat sini..! rahsia eh...resign letter tu mmg Nurul sent direct to HR sebabnya ayat mesti power..mmg Nurul puas hati sangat2....hahahaha~~ketawa jahat~~

habis sampai sini jelah..lgpun saya sikit2 dah boleh lupa benda buruk yg berlaku tu..so now I start with new life, new work n new mission... marilah kita sama2 berdoa semoga setiap urusan kita dpermudahkan...Moga kita semua beroleh KEBERKATAN & KERAHMATAN dr ALLAH SWT...Amin.

gonna miss u alls... (".)

good worker...miss u a lot Colvy.. 
sweet memory... 

p/s : the next entry nanti saya akan ceritakan pulak tentang kerja baru saya...
tunggu..!



~~ailaungu~~
sekian....




No comments:

Post a Comment